2 juni 2022

Het officiële biljartseizoen zit er weer op dus het was de hoogste tijd om na een lastige corona periode weer eens een mooie afsluitende dag met BBQ te hebben.

Na een sportieve biljart middag zonder de gebruikelijke discussies bij het spelletje "kurken"  konden we buiten gaan genieten in het zonnetje van een welverdiend glaasje wijn of bier. 

Om 17:00 hr. was de prijsuitreiking waar vele biljarters, die zich hebben onderscheiden in hun eigen klasse in de maandag- woensdag en donderdag competities en in het libre kampioenschap, in het zonnetje zijn gezet. 

Ook is Krijn de Graaf in het zonnetje gezet voor zijn meer dan 15 jaar teamleiderschap van de woensdagcompetitie. Dit is beloond met een mooie fles wijn EN een eigen hulpkeu waar zijn naam op staat.
Ook is er nog even stilgestaan bij het emigreren van Rudy Wiemes die als aandenken een foto van DOW2 uit het Bedrijfsbiljarten mee zal krijgen. 

Ondertussen was de BBQ opgestookt en hebben we genoten van de diverse voedzame lekkernijen. 

Kortom een geslaagde dag en met name dank aan Krijn voor de organisatie; Pieter en Mattie voor de goede zorgen en Thijs voor het losweken van een mooi subsidiebedrag voor de geslaagde BBQ.

Wil je de presentatie van de kampioenen nog terugkijken; download dan onderstaand powerpoint document.

Biljardseizoen 2022
PowerPoint – 87,4 KB 178 downloads

25 mei 2022

24 mei was de ontmoeting BC Gregorius uit Axel - DOW. 

BC Gregorius was afgereisd naar Terneuzen met 12 spelers die er heel veel zin in hadden om een stevige pot te komen biljarten.
Het was de allereerste keer dat beide teams elkaar troffen. Een lang gekoesterde wens volgens meerdere spelers.
DOW had 8 spelers op de been gebracht zodat er in totaal 20 spelers op 4 tafels konden worden ingedeeld.

In totaal zijn er 17 wedstrijden gespeeld. (de onderlinge wedstrijden tussen Gregoriusspelers niet meegerekend).
Het was duidelijk dat de spelers van beide teams geconcentreerd hun partijen speelden. De foto's geven daar een mooi beeld van.
De ontmoeting viel duidelijk in de smaak want we hebben afgesproken dat we dit regelmatig (minimaal 1*/jaar) zullen gaan doen zodat we van een derby kunnen gaan spreken.

Uiteindelijk is DOW er met de overwinning vandoor gegaan (zelfs zonder de monsterscores van Piet Boot en Rudy Wiemes met een score van resp. 92 en 102 caramboles) zou DOW ook aan het langste eind hebben getrokken). De einduitslag derhalve was

DOW 107% versus BC Gregorius 95%.

Zie voor de wedstrijddetails de pagina "Ontmoeting BC Gregorius - DOW" op deze website.
In ieder geval zal BC Gregorius revanche willen nemen. Of dat in Axel of nogmaals in het PVO gebouw in Terneuzen.

 

29 nov. 2021

Aangescherpte corona maatregelen d.d. 28 nov. 2021:

Na de persconferentie van vrijdagavond 26 november gelden de volgende maatregelen binnen het PVO. Het PVO heeft een horecavergunning en we dienen ons dus te houden aan de Corona regelgeving omtrent de Horeca.

  • Per zondag 28 november geldt het volgende voor het PVO:
    • QR code check blijft gehandhaafd.
    • De 1.5 meter afstand houden is verplicht.
    • Het PVO moet om 17.00 dicht zijn. Praktisch gezien betekent dit dat alle activiteiten rond 16.00 klaar moeten zijn, zodat opgeruimd en afgesloten kan worden.
    • Deelnemers moeten aan tafel blijven zitten op 1.5 meter van elkaar en dienen bedient te worden. De organisatie van het evenement dient dit te regelen.
    • Bij het verlaten van de zittafel dient te allen tijde een mondkapje gedragen te worden. Bijvoorbeeld een speler aan het biljart, voor het gebruik van het toilet, bij binnenkomst of verlaten van het PVO.
  • Evenementen buiten het PVO dienen de regels van de leverancier te volgen.

 

Namens het PV bestuur,

31 okt 2021

Huisregels om de 3 competities nog wat dichter bij elkaar te brengen met wat uniforme regels zijn gelanceerd en effectief geworden.

6 juni 2021

In memoriam

Afgelopen vrijdag bereikte ons het droevige bericht dat Egidius van de Waeter is overleden op donderdag 3 juni. Hoewel we wisten dat de gezondheid van Egidius heel broos was kwam het bericht heel onverwacht en hard binnen. We verliezen een bijzonder prettig en gepassioneerd collega biljarter. We wensen zijn vrouw en kinderen met hun gezin veel sterkte toe. Egidius is 79 jaar geworden.

Namens alle biljarters van de Bedrijfscompetitie en de biljarters van DOW is er een condoleancekaart gestuurd naar de familie.
De crematieplechtigheid zal, vanwege de huidige maatregelen, in besloten kring plaatsvinden.

14 okt 2020

Helaas; helaas zijn we wederom genoodzaakt om met het biljarten te stoppen voor de komende 4 weken. 
Het meest gunstige scenario is dat we na 4 weken weer kunnen herstarten.
Dus de keu ontsmetten en voor de komende week in het vet wegleggen.

libre kampioenschap 2020.
We waren weer een eind op de goede weg met het libre kampioenschap.
In poule 1 zijn de halve finale wedstrijden vandaag (14 okt.) nog op de valreep afgerond.
Krijn de Graaf, die zijn wedstrijden nog moest spelen had er veel zin in en dat was terug te zien in de uitslagen. Het resulteerde in een mooie score van in totaal 124% waarmee Krijn 1-e is geworden in poule1.
Heel spannend was de strijd om de 2-e plaats. Met miniem verschil wist Pieter Harms de 2-e plaats in de wacht te slepen met 91,23% ten koste van Herman te Wieske die uiteindelijk slechts 1 carambole !! te kort kwam. Herman eindigt op een toch mooie 3e plaats met 90,91%.
Theo van Damme kwam in zijn wedstrijd tegen Krijn niet echt los en eindigt op de 4-e plaats met 88%.

Derhalve gaan Krijn en Pieter door naar de finale. Veel succes toegewenst.

In Poule 2 dient Rudy Wiemes zijn wedstrijden nog te spelen tegen Thijs Geuze; Johan Bakker en Jan den Hamer. Dat zal dus na de komende onderbreking zijn.

Zie ook de aparte pagina's op deze website met al de gespeelde wedstrijden en de details van de halve- en straks de finale wedstrijden.

Voor de komende weken: Blijf gezond en pas goed op jezelf en op een ander.

2 okt 2020

Vanaf 29 september, 18:00 uur zijn de nieuwe Corona maatregelen in Nederland van kracht.  Naar aanleiding van de laatste corona maatregelen heeft het bestuur vanavond de volgende besluiten genomen op basis van laatste eisen:

  • De PVO gebouwen vallen onder de horeca, dus dienen we ons te houden aan de maatregelen voor de Horeca.
  • Binnen de PVO gebouwen:
    • Per zaal mogen er maximaal 30 personen aanwezig zijn;  dit geldt met name voor de Aula (Zaal 1) en de Bremer.  De andere zalen zijn per definitie reeds met minder capaciteit gedefinieerd.
    • Naast de 30 personen geven de maatregelen aan dat aantal is inclusief kinderen, maar exclusief personeel.  Binnen de PV gelden als “personeel”:
      • De beheerders
      • Evenement coordinator (maximaal 1 voor een groep van 30 personen)
      • Workshop leverancier (degene die we workshop geeft)
      • COVID coordinator (maximaal twee personen op een groep van 30 personen).
    • Elk evenement stopt uiterlijk 21:45 uur zodat alle deelnemers uiterlijk om 22:00 uur zich niet meer op het PVO terrein bevinden.
    • Er mogen geen bezoekers/deelnemers meer het PVO gebouw binnen komen vanaf 21:00 uur.
    • Looplijnen blijven actief, net als de minimaal 1,5 meter afstand houden.
  • Buiten de PVO gebouwen, maar wel op PVO terrein:
    • Maximaal 40 personen.
    • Zelfde tijden gelden als binnen.
    • Niet staan, maar zitten op 1,5 meter afstand.

We begrijpen dat deze nieuwe maateregelen ingrijpend zijn in de uitvoering van onze activiteiten / evenementen als PV en de OA’s.
We willen iedereen vragen om de leden duidelijk te maken dat ons allemaal aan de regels te houden. Allen samen komen we hieruit.

We willen ook iedereen vragen creatief naar oplossingen te zoeken voor al geplande evenementen en activiteiten door de tijden te veranderen, activiteiten te splitsen (vanwege de maximale groepsgrootte) of een andere zaal te kiezen, of andere manieren binnen de maatregelen te zoeken om toch dingen door te laten gaan.

Als OA’s, via hun Dagelijks Bestuur (DB), met het DB van de PV willen spreken dan staan we daar uiteraard voor open.  Gelieve direct met ons contact op te nemen indien dat nodig is.

Mochten daar nog vragen over zijn graag een mailtje naar ondergetekende….

Bij voorbaat dank voor jullie steun bij het in- en uitvoeren van deze maatregelen.

Namens het bestuur van de PV.

Hans Hartman

Penningmeester Personeelsvereniging Dow Terneuzen en Stichting PV-CO

Vliegende Vaart 10

4537 DH Terneuzen

Tel: 06-12209230

Emailadrespenningmeester@pvdow.nl